LA BILANCETTA

Soubor staré hudby La Bilancetta byl založen v roce 2011. Zabývá se starou hudbou v širokém záběru od 12. do 18. století. Středověké programy obsahují hudbu ze španělských, italských, francouzských pramenů (Cantigas de Santa Maria, Laudario di Cortona, Manuscrit du Roi), ale i skladby z různých pramenů uchovaných v Čechách, hudbu francouzské ars nova či italského trecenta (Guillaume de Machaut, Johannes Ciconia). Renesanční hudba je v repertoáru souboru reprezentována koncertní rekonstrukcí nešpor španělského skladatele Diega Ortize a skladbami ze španělských cancioneros. Barokní období je zastoupeno francouzskou a italskou hudbou 17. a 18. století (M.-A. Charpentier, E. Moulinié, J.-B. Lully, A. Falconieri, S. Rossi, T. Merula).

 

více...

 

 

MUSICA PER GAUDIUM

Soubor pracuje jako zájmový útvar SVČ Bájo Česká Skalice od října 2007. Od samého počátku se věnuje interpretaci dobové hudby od středověku po baroko. V popředí zájmu souboru stojí především tzv. stará (lépe dobová) hudba, především hudba evropské renesance. Soubor však také interpretuje hudbu sefardských Židů a vlastní úpravy etnické hudby slovenské, balkánské apod. Sem tam se vrací ke středověkým skladbám, kterým se více věnoval v prvních letech existence. A především v období adventu a Vánoc využívá bohatství českých renesančních a barokních kancionálů...

 

více...

 

 

CONSORTIO MELCELII

Společenství muzikantů - zpěváků a instrumentalistů - z královéhradeckého regionu, kteří se v roce 2012 sešli, aby společně pro veřejnost znovuobjevili osobnost pozapomenutého českého barokního skladatele Jiřího (Georga) Melcelia. V roce 2012 tak v novodobé světové premiéře uvedli Melceliovu skladbu Missa absque Nomine. Další společnou prací po úspěšném uvedení mše absque Nomine bylo nastudování Melceliovy kompozice Vesperae Canonicae Minores De Beatissima Virgine Maria, která byla v novodobé premiéře uvedena v září 2013.

 

více...

 

 

ČABRAKA

Kapela existuje od roku 2001. Za tu dobu proplula všemožnými stylovými i personálními proměnami, až zakotvila místně především v oblasti Středomoří, časově mezi středověkem a současností, to vše s přesahy do různých stylů a žánrů. V současnosti se Čabraka věnuje především interpretaci sefardských písní v jejich pradávné heterofonní formě za pomocí etnických a dobových nástrojů jako arabská a středověká loutna, santur, rebek, viola da gamba,harfa, zobcové flétny, rámový buben, darbuka, udu...

 

více...

 

 

Consortvs F:A:G:V:S:

Consort viol da gamba ZUŠ F. A. Šporka Jaroměř. Intenzivně pracoval v letech 2013-15, další jeho činnost je spíše příležitostná. Soustřeďoval se především na interpretaci hudby 15. a 16. století (hudba z tisků O. Petrucciho, cancioneros). Významná byla spolupráce na projektech Michaela Pospíšila (mmj. několikrát pod jeho vedením uvedl skladbu M. Mielczewského Missa Super O Gloriosa Domina) a Víta Mišoně, kapelníka souboru Krkonošské Collegium Musicum.

 

více...